Mån-tors

Nu har mina 3 dagar hemma med Moltas gått och det är dags för jobb imorrn igen. Känns som jag precis var där. Inte klokt vad dagarna går snabbt. Har mest tagit de lugnt dessa dagar. Förutom igår då det alltid är massor. Först babysång på förmiddagen och sen babaysim på eftermiddagen så tisdagarna går alltid jättefort. Var första gången med badandet efter uppehållet. Är nu inne på andra omgången så det är kul att komma igång igen. Han tycker det är jättekul så då måste man ju gå denna omgången med. Har inget annat att göra ändå så.

Även om vi tagit de lugnt så har i alla fall jag haft att göra. För han hittar på nya hyss hela tiden. Han ska gräva ut all jord från blommorna och gärna smaka på det också, han försöker att resa sig upp så då får man ha en extra koll så han inte slår i huvudet. Svårt att undvika alla gånger tyvärr. Sen ska han ju riva ut alla tidningar som är i papperskorgen och gärna få tag i brännet till kaminen. Undrar om han lär bli en riktig Emil när han blir äldre......Slå på tangentbordet är också väldigt kul. Så imorrn får jag en paus och pappa får testa sitt tålamod imorrn hihi. 

 

Förresten så var mitt tålamod verkligen slut igår kväll när jag skulle gå å lägga mig. En övertrött unge som vägrade att försöka sova trots att han verkligen var jättetrött. Långt om länge, efter mycket bråk så somnade han. Äntligen! Men jag var trött som bara den. Jag som hade hoppats på att få gå å lägga mig i tid inför jobb. Men tji fick jag... 

Eftersom jag var tvungen att duscha så sent igår så stod ju såklart håret åt alla håll imorse. Orkade inte ta fram plattången så de fick bli till att blöta de ist. Gick lika bra de. Hade kanske inte en jättebra hårdag men det fick gå ändå. Var kul på jobbet idag, fick äntligen vara på lite nya saker som jag ska lära mig nämligen hur man tar bilder på käken, tänderna och bihålorna. Sådana bilder som tandläkare och käkkirurger vill ha. Så de ska bli kul speciellt eftersom det är speciella bilder som inga andra kan och jag är särskilt utvald. Skoj! Är knepigt men får jag bara va där så hoppas jag att de ska funka. Så nu har jag tagit med en bok hem som jag ska läsa lite i. Förhoppningsvis så blir jag lite klokare....

Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: Hanna

härligt med lite nya arbetsuppgifter o sådär. Du blir säkert skitduktig =). Hoppas Andreas får det bra hemma med Moltas. Det gör killarna gott att umgås lite på egentid osså. Hade hoppats att Peo oxå får tid att vara pappaledig lite nån gång.



Moltas är hur söt som helst! hoppas allt är bra med er. kramar

2009-03-03 @ 10:44:57
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0