Skördefest

I helgen har vi varit på Öland. Var skördefest där torsdag till söndag, då är där väldigt mycket folk på hela Öland och massa konstnärer som ställer ut tavlor, bönder som säljer det dem skördat och loppmarkander å andra marknader och massa annat. Vi bodde tillsammans med mamma å pappa som hade hyrt stuga lite utanför Borgholm, men precis lagom avstånd in till City. Mamma å pappa körde dit redan på torsdagen medans vi körde dit på fredags morgonen direkt efter Moltas hade ätit. Resan dit gick jättebra, Moltas sov hela vägen så vi kunde köra i ett sträck. När vi väl kom till stugan packade vi upp, gav Moltas mat samt även oss själva. Därefter gick vi in till Borgholm tillsammans med mamma å pappa å kollade i affärer. På kvällen grillade vi och sen senare körde vi neråt på Öland och tittade på konsten. Eller rättare sagt jag körde då alla andra druckit. Kom tillbaka till stugan närmare kl 01:00, snacka om att jag var trött. Var riktigt svårt att koncentrera sig på bilkörningen den sista biten, hade bara sova i huvudet :) Men som tur var tog Andreas nattmatningen båda nätterna, det uppskattades verkligen. På lördagen körde vi tre till Böda och kollade läget och sen blev de en tur inne i Borgholm på eftermiddagen. Snacka om att där var mycket folk, var inte jättelätt att komma fram med barnvagen alla gånger, men det gick. I Borgholm köpte jag en häftig sparbössa till Moltas. Får lägga upp en bild på den sen. På kvällen var vi ute å åt med mamma å pappa på Guntorps Herrgård. Mycket god mat. Moltas trivdes också väldigt bra på restaurangen, han satt i mitt knä å tittade på allt och alla. Han är en riktigt nyfiken liten människa hihi. Måste ha koll på allt haha. Väl hemma igen var det läggdags och på söndagen packade vi ihopa å lämnade Öland. alltid lika roligt att komma dit, jag gillar den ön. Denna gången var det extra roligt då det inte blev någon semester dit i somras för vår del :) Men allt gick jättebra å Moltas är jätteduktig. Han tycker om att va på resande fot verkar det som. Han sover gott både i vagen å i bilen å annars trivs han bra i gymmet å sen är det ju såklart roligt att va hos mormor och morfar. Vädret var förresten kanon hela helgen vilket gjorde det ännu lite trevligare.