Promenad, MVC & Bad

Idag har vi gjort riktigt mycket jag å Moltas. I morse var vi ute å gick alla tre. Gick till Andreas mormor och morfar och sen hem igen. Sammanlagt blev det en runda på 1 mil. Var precis lagom att vila när man kom upp till dem. Behövde dricka vatten då dit är jobbigast eftersom det är uppförsbacke typ hela vägen. Kändes i vaderna kan jag säg men det var faktiskt skönt å man kände sig stolt över sig själv när man väl var hemma igen. Efter promenad och dusch bar det av till barnmorskan för min efterkontroll där allt var bra. Var riktigt roligt att träffa henne igen å snacka igenom förlossningen, fast att man inte kom ihåg riktigt allt. Min barnmorska jobbar även inne på förlossningen men det var skiftbyte när jag var där inne så jag fick bara träffa henne en liten stund, hon gav mig den första underbara lustgasen :) hade gärna sett att hon förlöst mig men tyvärr blev det inte så. Så det var extra trevligt att snacka igenom allt med henne idag. Men hon betydde väldigt mycket under hela graviditeten, hon är kanon. Så jag hoppas att hon e kvar när det blir dags för nästa sen :) Väl hemma igen så gav jag Moltas mat å sen var det dags för hans bad. Han tycker de e skönt att bada, ser ut att njuta å när man vänder så att han ligger på mage så sprallar han rejält. Men de bästa e säkert att bli  torr å varm igen å få rena kläder. Som han för övrigt nu alldeles precis kräkte ner så nu blir de till att byta pyjamas. Man e iaf aldrig sysslolös, har man inget att göra så kan man ju alltid tvätta.... tråkigt värre. Skulle börjat städa nu eftersom vi ska ha gäster imorrn men nu har han gett sig fasen på att inget e bra så nu får jag vänta till han lagt sig för kvällen. Går inte alltid att styra över dem små liven...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis på födelsedagen!! =) jag kanske tillochmed är först med att säga det?! haha.. det har bara varit den 19e i 34 minuter =) ..hoppas du får en trevlig dag iaf. kramar

2008-09-19 @ 00:35:03
URL: http://kompez.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tackar så mycket. Hihi ja du var nog först. Vad sent du är uppe, att du bara orkar. En annan lägger ju sig redan vid 10.

2008-09-19 @ 10:47:02
URL: http://fridahjoosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0