Helgen

I helgen har vi gjort lite av varje. Fredag fyllde jag 24 så då blev de middag på kvällen för föräldrar, syster samt svärmor och svärfar. Kalas för resten av släkten blir det den 12/10 då Moltas ska döpas. Tänkte ha allt på samma gång eftersom det ändå är samma folk som kommer. Samt att det är inte så lockande att ha 25 pers här hemma med bara några veckors mellanrum, så därför bestämde jag mig för att göra på detta sättet. Så på dan var det städa, städa och laga mat, tror jag stod i köket från typ 10:00 till 18:30 när gästena kom. Däremellan mata moltas samt duscha och göra sig fin. Stressigt var det, men det gick. Presenter jag fick: Av Andreas fick jag Efva Attling örhängen, av syster en klocka, av svärmor och svärfar fick jag en duk samt en berlock till mitt armband och av mamma och pappa fick jag pengar (alltid bra), salt och pepparkar som nästan såg ut som möss, servettringar och servetter till dem. (inte vanliga pappers då alltså utan mera som en duk typ). Så den kvällen var lyckad men jag var riktigt trött när jag gick och lade mig. Jobbigt att fylla år :) Lördag åkte vi till staden och köpte en babysitter till Moltas så man slipper gå runt och bära på honom hela tiden. Sen gick vi runt lite i andra affärer och tittade men blev bara lite kläder till Moltas. Är roligare att handla till honom än till sig själv. Är betydligt billigare oxå. Väl hemma igen så fick han ju prova att sitta i sin nya "stol" och han verkade trivas bra så vi får hålla tummarna att han vill fortsätta att sitta i den lite då och då. Annars är gymmet en favorit. Sen blev det bara en lugn kväll i soffan framför tv:n, tyvärr inget vettigt att titta på, e aldrig de nuförtiden. Tråkigt. Söndag var det kalas för kusinen som fyllde 1 år. Där bjöds det på tårta och kakor. Blev självklart många paketer som det ska va. När kalaset var slut åkte Andreas och Moltas hem och jag gick hem till mamma och fick middag :) sen gick jag å mamma på bia, mamma mia. Den är mycket bra, har sett den 2 ggr nu hihi. Var fullsatt! inte ofta det händer i SIbbhult men där var inte en enda stol ledig. Dem hade visat en föreställning innan på dan och då hade det varit likadant och ev fick dem visa en till efter vår eftersom det var fler som ville se den men som inte fick plats. Hur som helst så tycker jag den är bra så den rekommenderar jag till dem som tvekar om dem ska se den eller inte. Så det var väl de hela,  helgen går fort men alltid lika kul när det börjar närma sig helg igen.  


Kommentarer
Postat av: Hanna

hihi det blev mycket kalas för er del :).. ja jag gillar oxå Mama mia. Den var lite småkul sådär :D.. perfekt söndagsunderhållning!

2008-09-23 @ 13:59:45
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0