Gäster

Igår skulle vi ha gäster på kvällen så då bestod hela dan av att städa inför det och förbereda maten. Grillad fläskfilé skulle de bli. Grillat är mycket gott, tyvärr e ju säsongen slut för de nu. Det börjar bli så jädra kallt. Så nu får man vänta till nästa sommar så man kan börja grilla igen. Var ute lite grann igår också men gick snabbt in igen, de var riktigt kallt. Känns som man snart får börja bylsa på Moltas lite mera kläder men än så länge räcker de med jackan som han har, det är ju som tur e rätt varmt i vagnen. Passade på att göra vid i sovrummet också när jag ändå höll på att städa. Hade köpt nytt överkast, nya gardiner och nya kuddar. Var inte så länge sen jag gjorde vid där som andreas var tvngen att påpeka.... men jag tillhör dem som inte kan ha de på samma sätt hur länge som helst. Har jag inget att göra så åker jag gärna till t.ex IKEA och handlar lite nytt. :) Skulle målat lite ramar igår också men jag hittar inte min färg. Den har väl försvunnit i flytten, som iofs var ett bra tag sen nu, men det står mycket lådor överallt som man inte har någon användning av och därför har det inte blivit av att packa upp de. Har dessutom ingen plats till det heller. Så färgen är säkert där någonstans men orkar inte leta upp dem så då får det bli till att köpa nya. Får väl göra det nån dag i veckan kanske. Men kan ge mig fasen på att när jag väl köpt ny färg så kommer den gamla fram, som alltid...... Hur som helst, kvällen blev jättetrevlig med god mat och trevligt sällskap. Alltid kul med lite folk hemma å sitta å snacka speciellt om man inte träffas så ofta. Så de får vi göra om.

                     

Kommentarer
Postat av: Hanna

fint sovrum ni har :)

2008-09-15 @ 23:04:47
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0