En bra dag

Idag var det dags för babysång igen. Är alltid lika roligt att komma dit å träffa alla. Idag var där en ny liten pojke, Anton. Moltas var väldigt trött idag så direkt efter att vi sjungt färdigt så somnade han på soffan medan vi andra fikade å snackade om allt möjligt. Trots att Moltas är yngst så är han väldigt me på allt som händer runt omkring honom, och snart kan jag lite fler låtar i huvudet som jag kan sjunga för honom. Dem jag kan känner han igen och då ligger han å tittar på en å bara smajlar. =)

Han har även kommit underfund med hur man tar ut nappen själv och att händerna ju faktiskt går att ha i munnen. Helst ska bägge två in samtidigt men det går ju inte riktigt så det blir liksom att han har bägge händerna precis utanför munnen istället och försöker att stoppa in dem samtidigt som han sticker ut tungan och slickar på händerna istället. Ser så himla roligt ut. Sen att hela han är full av dregel, är ju sånt man får ta. Numera äter han bara ett mål på natten runt 04:00 så jag får sova lite mera, men igår ändrade han helt, då åt han kl 16:00 å sen sov han ända till 04:00. Inte illa, men när klockar var 20:00 låg jag å väntade på att han skulle vakna då det egentligen är sista målet för kvällen. Man slutar aldrig att förvånas... Men för mig får han gärna fortsätta med de (säkert bara en engångs företeelse) för så länge har jag nog aldrig fått sova innan. 

Så denna dagen har varit helt okej (till skillnad från igår, riktigt tråkigt var det) tills för en stund sen när han skulle äta. Slutade med att han i stort sett spydde upp precis allt han fått i sig. Jaja sånt som händer får väl se om han klarar sig till nästa mål.

Kommentarer
Postat av: mia mårtensson ( severinsson )

hej Josefin vilken fin sida du har . Och grattis till Er son är är så söt. ha det bra kram mia

2008-09-17 @ 08:55:27
Postat av: Hanna

ja, inget skoj när de spyr. Men visst är det härligt när man får en hel natts sömn sådär. Det ska man ta vara på när barnen är små, för det händer inte ofta. Nu sover Algot nästan alltid 12 timmar, så då blir man istället förvånad när han vaknar mitt i natten nån gång..=).. verkar vara trevligt med babysång !

2008-09-17 @ 17:30:16
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0