Babysång

Idag var det dags för babysång igen. Detta va andra gången så det blev lite fler sånger än förra gången då det bara var introduktion. Totalt är det 7 barn men idag var det 4 barn samt deras mammor.  Moltas verkar tycka att det är roligt, han tittar på precis allt inne i kyrkan och så är där ju många andra bebisar att titta på. Han blev visserligen lite kinkig på slutet men det får man ta. Han var trött stackaren så han somnade gott i vagnen under tiden vi vuxna fikade och snackade. Kan  inte så många låtar ännu, har bara lärt mig en utantill än så länge, men den verkar han känna igen när man sjunger den för honom här hemma. Totalt är det 10 ggr så det är roligt både för Moltas och mig. Är trevligt att komma hemifrån och träffa lite andra mammor att snacka med. Efteråt så var vi å hälsade på Moltas gammelmormor. Där fikade vi och stannade en lång stund. Det tyckte vi alla var trevligt. Sen fick han ju också träffa sin kusin som också kom på besök. Väl hemma hade pappa lagat middag, det är alltid lika trevligt. Var inte så inspirerad att göra det själv :) När vi alla ätit gick vi en runda i skogen på någon km. Kändes jättelångt men så långt var det inte..... Ställde mig på vågen sen å det var verkligen ingen rolig syn. När Moltas väl kommit ut så försvann extrakilona rätt snabbt, hade turen att bara gå upp 8 kg. Men dem är tillbaka igen så nu måste jag gå ner rejält då jag redan innan graviditeten vägde på tok för mycket. Usch vad jobbigt, tycker inte det är roligt att behöva träna å äta rätt men jag måste och får skylla mig själv, det är ingen annan som gjort att jag gått upp i vikt. Nej det kan jag bara skylla mig sjäv för. Måste bara få den förbannade efterkontrollen avklarad så att jag kan börja träna på allvar å sen SKA kilona bort och det är rätt många för att jag ska va nöjd. Men det är bara att kämpa på.


Kommentarer
Postat av: Hanna

ja usch.. här är en till som inte gick upp mycket under graviditeten, men vägde massor innan o efter ändå.. jag gick upp 13 o har gått ner 22 kilo nu och har en hel del kvar.. men man klarar det om man vill! håller tummarna att det ska gå bra för dig oxå, om det är neråt du vill :) jag väntade oxå till efterkontrollen var gjord. det känns bättre! kul att du börjat med blogg osså! ser fram emot bilder på din sötnos. kram

2008-09-09 @ 21:30:23
URL: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0