2 Månaders kontroll

Var på läkarbesök på BVC med Moltas i onsdags. Snacka om att bli förvånad. Läkaren kollade de hon skulle kolla å allt var typ över på 5 minuter. Själv hade jag förväntat mig att det skulle ta lite längre tid i alla fall. Trodde att dem kollade hur mycket som helst men i själva verket var det ju knappt nånting, enligt mig. En yrkesskada kanske.....
Hur som helst så såg allt bra ut, han följde vikt och längd kurvan som tur va. Var lite orolig när vi körde dit, moltas hade nämligen inte ätit någonting alls på måndan. Han totalvägrade och bara skrek hela tiden och sova ville han absolut inte göra. Inte förrän sent på kvällen somnade han av ren utmattning, skönt både för honom och mig. Berättade om detta på BVC som frågade om de var något på gång i munnen och jag bara va? Tydligen kunde vissa redan i den åldern få tänder, dock väldigt ovanligt. Men något sådant hade inte vi märkt och så var heller inte fallet. Dem hittade heller ingen annan orsak till matvägrandet som tur va. Förmodligen har han väl varit lite för glupsk och svalt för mycket luft och kanske ätit lite för mycket så att han hade lite ont i magen. Men man stirrar ju upp sig ibland för minsta lilla.
Efter BVC körde vi hem till mamma och hälsade på. Hon tycker de är roligt när moltas kommer på besök och jag tycker de e rätt så skönt att komma dit, man får lite avlösning och man kommer hemifrån. När vi kom hem igen så somnade han nästan direkt, klockan blev nog runt 20 och sov ända till klockan 4:00. Han vaknade bara 2 ggr och ville ha nappen men sen sov han lugnt vidare. Ovanligt att få sova så länge. Sen klockan 4 ville han ha mat och jag tänkte att nu somnar han aldrig om eftersom han sovit så länge, men jo han sov vidare i någon timme till så jag fick lite sömn till. Man tackar och tar emot.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0