Vilket äventyr!

I tisdags var de dags för vårt första Babysim. Inte det lättaste ska jag säga. Det var bara jag och Moltas denna gången då Andreas jobbade så det fick gå. Men det var verkligen inte lätt... Man ska göra sig själv i ordning och sen ska Moltas bli klar. Var ju rent genomsvett när man väl hittade ner till bassängen. :) För mig som var kort i rocken var det inte så lätt då bassängen var väldigt djup, vattnet nådde nog ända upp till axlarna (kändes det som iaf) och samtidigt skulle man försöka hålla Moltas ovanför vattenytan... Men de gick :) Hur som helst var det rätt så kul att bada med honom å han sa inte så mycket så det var nog inte alltför hemskt. Vi gick dock upp lite tidigare då han var trötter. Å då kom nästa problem, duscha! Men det löste vi det me med bara ett enda missöde. Han kissade i sin bilstol :( inte så kul men det e borta nu. Å sen på med kläderna på oss bägge å sen ut i bilen. Detta låter säkert himla roligt men de var inte så roligt men förhoppningsvis blir det bättre nästa gång. Hade dock varit tio ggr enklare om han hade kunnat sitta för då hade jag sluppit bära på honom hela tiden. Men han kan inte det riktigt ännu fast det närmar sig. Å sen blev jag så himla trött på alla människor som inte fattar att bilstolen tar lite plats framförallt när den ska in i bilen igen! När jag skulle lasta in honom i bilen så hade ett PUCKO parkerat så nära min bil så det gick ju knappt att öppna dörren. Då blev jag riktigt förbannad. Kom då att tänka på ett tips jag fått från en annan tjej som råkat ut för samma sak, så jag gjorde som hon gjort. Jag satte han försiktigt i bagaget å sen backade jag ut å sen kunde jag sätta in honom på sin plats. Sätter hellre honom där än på marken å riskerar att någon kör på honom. Så efter den incidenten körde vi hem. Trötta! Ska iaf bli spännande att se hur det går nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0